چگونگی تمیز کردن جواهرات نقره

سنگ فیروزه | یاقوت | دلربا

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


چگونگی تمیز کردن جواهرات نقره

ا

بهترین روش های خانگی و طبیعی برای تمیز کردن جواهرات نقره

روش اول:فویل آلومینیوم و جوش شیرین:

مقداری آب جوش و جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و فویل آلومینیومی درون آن قرار دهید و نقره ها باید درون فویل آلومینیومی باشند و بعد از 1 تا 3 دقیقه آن ها را بردارید، زیر آب سرد بگیرید و با پارچه نخی نرم خشک کنید که این پروسه باعث ایجاد واکنش شیمیایی می شود و می تواند کدری نقره را از بین ببرد و در نتیجه بعد از این عمل خواهید دید که قسمت های بی رنگ و یا تیره به حالت اولیه نقره بر می گردند که بسیار اعجاب انگیز خواهد بود.

انگشتر

روش دوم:لیمو و نمک برای تمیز کردن جواهرات نقره:

یک لیمو را درون کاسه فشار دهید تا آب آن دربیاید و سه قاشق غذاخوری از نمک و آب داغ درونش بریزید و نقره تیره شده را به مدت 5 دقیقه درون این محلول قرار دهید و سپس آن را خارج کنید و با پارچه نخی خشک کنید. بهتر است بعد از اتمام برای خشک کردن از پارچه نخی به رنگ سفید استفاده کنید و اگر با یک بار انجام این روش، به حالت دلخواه خود نرسیدید، چند بار این کار را به طور منظم انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

 

روش سوم :خمیردندان برای تمیز کردن نقره:

مقدار کمی خمیر دندان را به اندازه یک بند انگشت درون یک ظرف بریزید و با استفاده از یک اسفنج، آن را درون کاسه پخش کنید و نقره را نیز درون این محیط قرار داده و کاملا آن را به خمیر دندان داخل کاسه آغشته کنید و سپس نقره را با آب گرم شستشو دهید.

 

خمیردندان قادر است که تیرگی ها را از بین ببرد اما شاید نتیجه آن آنقدر هم رضایت بخش نباشد و علتش این است که خمیر دندان به تمام قسمت ها نفوذ نداشته است و برای نفوذ کامل می توانید از یک مسواک آغشته به خمیر دندان استفاده کنید و آن را به تمامی قسمت ها بزنید.

روش چهارم :کوکاکولا برای تمیز کردن جواهرات نقره:

مقداری کوکاکولا را درون یک کاسه بریزید و اجازه دهید که نقره هم به مدت 10 دقیقه درون آن بماند و سپس آن را در بیاورید و با پارچه نخی خشک کنید، البته این روش برای بعضی نقره ها کاملا عالی کار نمی کند اما امتحان آن ضرر ندارد.

 

روش پنجم :شیشه شوی برای تمیز کردن جواهرات نقره:

مقداری شیشه شوی را به یک پارچه نخی اسپری کنید و روی نقره بکشید که با این کار نقره شما درخشنده تر می شود اما رنگ پریدگی ها و تیرگی ها تغییر نمی کند و بعد از این روش می توانید به راحتی از نقره تان استفاده کنید.

انگشتر

روش ششم :سس گوجه فرنگی برای تمیز کردن جواهرات نقره:

مقداری از سس گوجه فرنگی را به مسواک بزنید و آن را روی نقره بکشید که تفاوت رنگ ایجاد شده بعد از این روش نسبتا محسوس است اما بعد از گذشت مدت زمان خاصی کم کم بیشتر می شود و برخورد نقره با سس گوجه، بوی نامطلوبی را ایجاد می کند و علت آن هم مبارزه با این تیرگی هاست.

 

روش هفتم :سرکه برای تمیز کردن نقره:

نقره مد نظر را درون کاسه ای از سرکه بریزید و سپس پارچه ای به دست بگیرید و دور نقره را درون همان کاسه تمیز کنید و البته نمی توان انتظار داشت که این روش تا حد زیادی تاثیرگزار باشد اما در هر حال بهتر از روز اول خواهد شد.

روش هشتم:پودر لباسشویی برای تمیز کردن جواهرات نقره:

یک فنجان پودر لباسشویی را درون یک کاسه بریزید و مقداری آب داغ را همراه با نقره در آن بریزید و اجازه دهید که پنج دقیفه سپری شود و سپس آن را بیرون آورده و با پارچه نخی خشک کنید.

 

این ماده با آب واکنش نشان می داد و ماده ای نرم و کفی را ایجاد می کند و البته که این روش تمام تیرگی های موجود را از بین نمی برد اما می توان از طریق آن نقره را درخشنده تر کرد و همچنین بوی آن نیز بسیار مطلوب خواهد بود.

 

 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 69

تاریخ انتشار: جمعه 4 بهمن 1398 ساعت: 12:0

برچسب ها : ,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سنگ فیروزه | یاقوت | دلربا)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف